CV-eksempler

DropDown

Markedsføring

StarStarStarStarStar

Markedsføring

Jarle har mange års erfaring innenfor markedsføring. Derfor er det viktig for han å fremheve alle sine ferdigheter på programvare og prestasjoner han har hatt i løpet av sin karriere. Her har han valgt en perfekt Auckland CV-mail som gir han muligheten til å liste opp sine ferdigheter i en egen kolonne.

Lag din CV

"Jeg er god på å skape engasjerende innhold, AB-teste og optimalisere markedsbudskap. Videre er jeg glad i en hektisk og innholdsrik arbeidshverdag, og fungerer godt både når jeg jobber selvstendig og i team. Jeg er en operativ ressurs med god gjennomføringsevne, men ser også det overordnede, strategiske bildet."

Jarle Jensen - Markedsfører

Markedsføring CV mal

Innholdsfortegnelse

Hvordan skriver jeg den perfekte CV for markedsføring? Sjekk ut våre tips, eksempler og CV-maler

Det kan komme som et sjokk, men mange markedsførere kan markedsføre produkter og oppnå markedsføringsmål, men sliter med å sette sammen en imponerende CV som kan markedsføre seg selv. Ulempen med dette er at de ender med å gå glipp av gode jobbmuligheter der de kan gjøre det bra. En markedsføring CV skal være en presentasjon. Hvis du ikke kan selge deg selv, gjenspeiler dette evnene dine dårlig. I tillegg er presentasjonen alltid viktig. Sørg derfor for å bruke en profesjonelt utformet markedsføring CV mal som viser frem dine viktigste sider. Hvis CV-en din trenger polering for å gjøre den perfekt, kan du lese videre om måter for å få den til å skille seg ut, og gi deg en (online) markedsføringsjobb.

Er du klar til å utvikle din egen imponerende CV?

Bruk våre maler her

Hvordan man skriver en CV for en markedsføringsjobb

I de nåværende konkurransedyktige markedene kjemper selskaper etter de samme kundene. Derfor må du bevise at du kan hente inn kunder. For at CV-en din skal tiltrekke seg oppmerksomhet, må du kjenne målgruppen din. I dette tilfellet, hvilken bedrift tilbyr denne jobben? Hvilke teknikker bruker de? Hvordan kan du forbedre annonsering budskapet for å gi bedre resultater? Når du vet hva bedriften trenger, skreddersyr du CV-en din etter deres behov. Du bør også fremheve styrkene dine i bransjen. Er du flink til å markedsføre online eller offline? Når du viser styrkene dine, må du sørge for at de er relevante for stillingen du søker på.

Markedsføring CV-eksempel

Viser hvordan du skal skrive en CV innen markedsføring

Last ned Markedsføring CV-eksempel her

CV-eksempel for markedsføring - Jarle Jensen - Her kommer det tydelig frem at Jarle har brukt mye tid å å kartlegge alle sine viktigste ferdigheter innenfor markedsføring. Legg merke til hvilke verktøy han spesialiserer seg i under ferdigheter som han mener er relevante for stillingen han søker på. Under arbeidserfaringer legger han vekt på nøkkelpunktene i arbeidsoppgavene, og inkluderer søkeord som er relevant i forhold til stillingen han søker på for å fange oppmerksomheten fra leserne. CV-en utnytter altså teknikker han har lært innenfor markedsføring.

Vanlig markedsføringsjobb

Digital markedsføring er et bredt karriereområde med mange jobbmuligheter. En stilling som digital markedsfører har forskjellige roller og krever unike ferdigheter og bransjespesifikk kunnskap. Her er noen jobber som er tilgjengelig i bransjen:

Markedsføringsspesialister

Jobben deres er å lage PR-kampanjer som vil støtte veksten i selskaper. Gjennom markedsundersøkelser bestemmer de dagens markedstrender og hvilke typer produkter som er etterspurt. Etter å ha gjennomført en markedsanalyse presenterer de resultatene for toppledelsen for implementering.

Sosiale Medier ansvarlig

En som er ansvarlig for sosiale medier bygger selskapets merkekjennskap gjennom sosiale medier og online markedsføringskampanjer. De oppdaterer organisasjonens sider på sosiale medier med relevant innhold og regelmessige innlegg for å generere potensielle kunder og fremme salg. Med nøye overvåking av medietrender tilpasser de selskapets sosiale medier for å oppnå markedsføringsmål.

Våre beste skrivetips for en markedsførings CV

SEO Spesialist

En spesialist på søkemotoroptimalisering sørger for at selskapets nettside er synlig og høyt rangert i søkemotorer for å generere jevn trafikk. De bruker flere SEO-teknikker, inkludert optimalisering av nettstedet ved hjelp av spesifikke nøkkelord, forbedring av nettstedets hastighet og mobiloptimalisering. Nettstedsoptimalisering inkluderer også SEO-taktikk på siden, slik som optimalisering av sideoverskrifter, overskriftskoder, metatagger og koblingsbygging. SEO-eksperter kan analysere resultatene av taktikken, og justere dem for å oppnå bedre resultater.

Innholdspesialist

En innholdspesialist identifiserer hvilke typer innhold som øker søkemotorens synlighet. Deres roller inkluderer også å skrive blogginnlegg, salgsinnhold, e-post innhold og nyhetsbrev til selskapets nettside. De sørger også for at relevant innhold blir publisert på nettstedet for å øke kundeengasjementet.

Produktsjef

Produktsjefer overvåker produktutviklingen og sørger for at de oppfyller forbrukernes behov. De fleste spesialister kommer med produktideer basert på bransjeforskning og interaksjon med forbrukere. De bruker kjøpernes kunnskap for å komme med produkter som oppfyller deres behov og samtidig øke lønnsomheten i selskapet. Jobben innebærer også å overvåke produksjonsprosessen til den er fullført og sikre at kostnadene ikke overstiger budsjettet.

Markedsføringsanalytiker

Analytikere bestemmer effektiviteten av kampanjer ved å studere og evaluere trender. Jobben deres innebærer datainnsamling og bruk av informasjon for å lage bedre digitale markedsføringsplaner som vil øke selskapets resultater.

Camera Flash

Tips:

Husk å tilpasse ferdighetene dine ut i fra hvilken stilling du søker på dersom du søker på forskjellige roller.

Hva skal man med på en CV innen markedsføring?

Følgende avsnitt bør finnes på CV-en din:

1. Personopplysninger

Øverst på CV-en din skriver du inn fullt navn, nasjonalitet, fysisk adresse, e-postadresse og telefonnummer. Informasjonen vil gjøre det lettere for potensielle arbeidsgivere å få tak i deg til et intervju.

2. CV-profil

Rett under kontaktinformasjonen trenger du et sammendrag av en eller to setninger som fremhever dine attributter og erfaringer som er relevante for jobben. Din profesjonelle profil forteller rekruttereren hvorfor de bør vurdere deg for jobben.

3. Utdanningsbakgrunn

Gi en oversikt over utdanningshistorikken din fra høyeste til laveste nivå. Siden digital markedsføring er en konkurransedyktig karriere, kan du legge til fagkurs eller konferanser du har deltatt på, noe som kan gjøre at du skiller deg ut fra resten av søkerne. I tillegg viser disse ekstrakursene din lidenskap og forpliktelse til suksess.

4. Arbeidserfaring

Når du går inn i arbeidserfaringen din, ikke bare list opp rollene dine. Vis i stedet hvordan du gjorde en forskjell ved å vise relevant statistikk og nevne viktige prestasjoner. Du bør også bruke standard bransjeuttrykk for å markere kunnskapen din innen feltet.

5. Ferdigheter

Hvilke harde og myke ferdigheter har du som er i tråd med jobben du ønsker? Selv om du ikke har erfaring, ta med attributter du har tilegnet deg i frivillige programmer eller på skolen. Spesifiser dine spesialiserte markedsføringsevner og personlige egenskaper som vil være relevante for jobben du søker på.

6. Personlige interesser

Dette er en valgfri del hvor du nevner dine hobbyer og lidenskaper. Hobbyene vil gi inntrykk av at du er en aktiv person. Men ikke lyv om hobbyene dine.

Disse seksjonene bør være med på en CV innen markedsføring

Trenger du en CV mal som har alt dette på plass?

Finn CV mal her

CV markedsføring eksempel på personlig oppsummering

Den personlige oppsummering, eller profilsammendraget, er den første delen en rekrutterer leser. Derfor bør den inneholde en del hvis du vil at ansettelsesansvarlig skal lese resten av CV-en. Hvordan gjøre det spektakulært?

Bli kjent med målgruppen

Hva ser ansettelsesansvarlig etter hos en ansatt? Når du vet hvilke viktige ferdigheter de leter etter, kan du skreddersy oppsummeringen din deretter. Begynn med attributtene og opplevelsene som vil være verdifulle for en rekrutterer så får du oppmerksomheten deres.

Presenter ditt verdiforslag

De unike evnene og egenskapene som skiller deg ut fra andre søkere, er ditt verdiforslag. Vis ansettelsesansvarlig at du vil tilføre selskapet verdi.

Bruk statistikk

Å spesifisere dine roller og attributter i den personlige erklæringen garanterer ikke rekrutterer at du kan levere i jobben. Du må fremheve dine imponerende prestasjoner ved hjelp av harde bevis, som statistikk og tall. Hvis PR-teknikkene dine økte salget, hva er de eksakte tallene?

Her er noen eksempler på profiloppsummeringer:

Eksempel 1: En oppdragsorientert digital markedsfører med over fem års erfaring med å drive PR-initiativer. Jeg er ekspert på digital markedsføring, leadsgenerering og innhold. I min forrige jobb økte jeg besøkstiden på nettstedet til åtte minutter.

Eksempel 2: En resultatorientert annonseringsansvarlig med lang erfaring med innkommende reklameteknikker. Jeg har et utmerket øye for design og kommunikasjon med det tiltenkte publikum.

Eksempel 3: En selvgående leder for sosiale medier med tre års erfaring, sterke analytiske ferdigheter og interesse for kampanjer i sosiale medier. Jeg har eksemplarisk kommunikasjon og sosiale ferdigheter og jobber godt under press for å nå mål.

V hvordan en personlig profil skal skrives på en markedsførings CV

Hva er viktig kompetanse eller ferdigheter å nevne for en markedsfører?

Som markedsfører må du inkludere bransjespesifikke evner for å stille deg ut blant konkurrentene. Du kan gjerne ha med både harde og myke ferdigheter, men du må skille mellom disse. I tillegg, hvis det ansettende selskapet bruker screening programvare, må CV-en din ha noen nøkkelord for å bestå screening. Her er kompetansen som bør inkluderes:

Kunnskap om spesifikke PR-teknikker

Produktmarkedsføring er et bredt område, og avhengig av ditt kompetanseområde, inkluderer det noen av disse kanalspesifikke ferdighetene som PPC, lead management, videoredigering, innholdsproduksjon, webdesign og mobiloptimalisering. Hvis du leter etter en SEO-spesialiststilling, bør søkeordsanalyse og innholdsproduksjon være øverst på listen din.

Kompetanse innen programvare

PR-kampanjer krever bruk av verktøy for å utføre oppgaver. For eksempel må du være dyktig i blant annet Microsoft Office, Photoshop, e-post automatisering, videoredigeringsverktøy og designverktøy. Mestring av relevante verktøy og programvare gir deg et konkurransefortrinn.

Programmeringsspråk

List opp kodespråk du vet hjelper deg med å markedsføre den nye jobben din. Selv innholdsstyringssystemer som du har brukt før, kan plassere deg foran andre søkere.

Hvordan skille seg ut fra andre kandidater?

En god markedsføring CV skal inneholde så mye som mulig om dine prestasjoner. I stedet for å liste opp ditt ansvar i arbeidserfaringshistorikken, marker resultatene dine og bruker statistikk for å vise dine ferdigheter. Bruke en slående CV-mal Etter å ha gjennomgått flere CV-er samtidig, vil rekrutterer kjede seg, og en slående CV-mal kan forhindre at CV-en din ikke blir sett. Bruk litt farger for å sprite opp CV-en din slik at den tiltrekker seg oppmerksomheten til ansettelsesansvarlig.

Bruk kraftige handlingsord

Handlingsord får ansettelseslederen til å lese CV-en din. Bruk for eksempel ord som ‘designet salgsfremmende innhold’ i stedet for ‘ansvarlig for utformingen.’ Handlingsord som gjør CV-en din mer attraktiv.

Husk å skille mellom harde og myke ferdigheter

De harde ferdighetene er kompetanse du har lært på skole eller i arbeid. De myke ferdighetene er personlige egenskaper som anses for å være verdifull i jobben du søker på.

Hvilke personlige egenskaper ønsker arbeidsgiveren?

Effektiv kommunikator: Utmerket kommunikasjonsevne er viktig i markedsføringen. Du må være ekspert på å skreddersy budskapet ut til publikum.

Problemløser: Å bringe nye potensielle kunder til bedriften kan være utfordrende, og noen ganger vil kampanjer treffe ujevnheter på veien. Derfor krever det noen som kan tenke på beina og komme med løsninger.

Kreativitet: Du må være innovativ for å komme med unike kampanjer som fremmer salg.

Mellommenneskelige evner: De fleste salgsfremmende oppgaver gjøres i grupper. Derfor bør du kunne samarbeide godt med andre for å få jobben.

Camera Flash

Tips:

Husk å sette disse ferdighetene opp punktvis slik at det blir enkelt og lettlest. Om de må utdypes så gjør dette i eventuelt profiltekst eller selve søknaden.

Hvilken annen informasjon er viktig å nevne som markedsfører?

Dine evner innen på din CV kan ikke styrke søknaden din hvis det ikke er noe som støtter dine krav. Derfor bør du legge til en lenke til arbeidet ditt. Det kan være en online markedsføringsportefølje, LinkedIn-profil, personlig blogg eller profesjonelle sider på sosiale medier. Det gir ansettelsesansvarlig et innblikk i dine evner og prestasjoner.

Som tidligere nevnt innebærer det å søke om en markedsføringsjobb å selge ferdighetene dine, noe som bør være lett for markedsførere. Hvis du utnytter kommunikasjonsevnen din, vil du ha et fortrinn foran andre søkere.

Få et intervju for drømmejobben din med CVMaker

Lag en profesjonell CV enkelt på 10 minutter, last den ned når som helst og hvor som helst!

AddSmallLag din CV
CheckCircle

Øk sjansene dine for å få drømmejobben din med CVMaker.